ODEBÍRAT NOVINKY
Úvod Aktuality Směřuje Praha k parkovacímu kolapsu?

Směřuje Praha k parkovacímu kolapsu?

Směřuje Praha k parkovacímu kolapsu?
23. 6. 2018

Od 27. června bude možné podávat připomínky k pražskému Metropolitnímu plánu. Jeho návrh počítá se zastavěním nevyužitých ploch uvnitř města, zejména tzv. brownfieldů, aby se zvýšila hustota obyvatelstva. Městské části i jednotliví občané určitě podají mnoho připomínek k návrhům pro jednotlivé lokality.

Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) uvedl, že dosud nezastavěné plochy ve vnitřním městě mohou v případě zastavění pojmout asi 400 tisíc nových obyvatel, pak odhad dokonce zvýšil na 600 tisíc. Jak uvedla Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) ve své ročence za rok 2017, připadá v Praze 1 automobil na 1,5 obyvatele. Pokud bychom tedy vztáhli tento údaj i jen k nižší hodnotě 400 tisíc obyvatel, znamenalo by to přírůstek více než 266 tisíc nových aut do širšího centra města.

Tento počet by samozřejmě nepřibyl najednou, ale i tak jde o alarmující číslo, zejména s ohledem na současnou situaci v pražských ulicích. Přetíženost důležitých dopravních komunikací zejména ve špičce je již nyní problémem a kritický je i nedostatek parkovacích míst. K jejich ochraně pro rezidenty slouží hlavně vytvoření tzv. modrých zón, ale ani tento systém nefunguje. Studie Fakulty dopravní ČVUT odhalila, že například Praha 3 vydala o 1 807 parkovacích oprávnění více, než má reálně v zónách míst, Praha 7 pak o 859. Mnoho rezidentů má tedy už nyní problém při návratu domů vůbec najít parkovací místo, které si přitom platí.

A do této situace by měly do ulic postupně přibýt další tisíce vozidel rezidentů z nových staveb. Ti zvýší již tak hustý provoz v ulicích a vytvoří ještě větší tlak na parkovací místa. Část aut by pro parkování pojmuly garáže vybudované v rámci nových bytových domů, ale určitě ne všechny, neboť kapacita vnitřních garážových stání bude i s ohledem na již existující okolní zástavbu silně omezená. To znamená, že bude potřeba v každém místě před plánovanou stavbou velice pečlivě zvažovat zvýšení dopravní zátěže, kterou to bude znamenat, a zároveň naplánovat parkovací kapacity a vybudovat v okolí dostatečný počet parkovišť nebo garáží. To bude úkol především pro jednotlivé městské části. Jinak bude hrozit starším a poddimenzovaným ulicím dopravní a parkovací kolaps.

Autor: RNDr. Evžen Korec, CSc.

Diskuze

Doporučené pořady

Developerské projekty k prodeji
Nový díl

Developerské projekty k prodeji

Vybíráme okna

Vybíráme okna

Chátrající skvosty

Chátrající skvosty

Přemkovy rychlé rady pro zahrady

Přemkovy rychlé rady pro zahrady

Jak se žije v domě s inteligentní domácností?

Jak se žije v domě s inteligentní domácností?

Stavba není sen 5 - Rekonstrukce kanceláří

Stavba není sen 5 - Rekonstrukce kanceláří

Kuchyně plné inspirace

Kuchyně plné inspirace

Vybíráme krby a kamna

Vybíráme krby a kamna

Koupelny plné inspirace

Koupelny plné inspirace

Díla architektů a designérů

Díla architektů a designérů

Když řešíte vodu...

Když řešíte vodu...

Rady pro investice do nemovitostí

Rady pro investice do nemovitostí

Dům na klíč

Dům na klíč

Stavba není sen 4 - Aldrov Krkonoše

Stavba není sen 4 - Aldrov Krkonoše

Vybíráme audio do domácnosti

Vybíráme audio do domácnosti

Stavba není sen 3 - Javor apartmán

Stavba není sen 3 - Javor apartmán

Bydlení handicapovaných

Bydlení handicapovaných

Nejzajímavější hotely

Nejzajímavější hotely

RESTART Michaely Jonášové

RESTART Michaely Jonášové

Na kafe!

Na kafe!

Stavba není sen 2 - Rekonstrukce bytu

Stavba není sen 2 - Rekonstrukce bytu

Zdravý spánek

Zdravý spánek

Stavba není sen - Stavba domu

Stavba není sen - Stavba domu

Jak se vyrábí dřevostavby

Jak se vyrábí dřevostavby


Spolupracujeme

Zajímá vás architektura?


© 2022 Living Media s.r.o.
Vytvořeno v Beneš & Michl